AudioPlay Music Player

4/27/2013 03:23:00 PM

assalamualaikum . hari ni , aku nak buat tuto untuk audioplay music player .

Music player yang aku guna sekarang ni ialah Billy .
Audioplay ni , kelebihan dia , kecik comel je . Tapi dia tak stylista sangat .
Cara dia ,

Mula-mula korang pergi kat http://www.strangecube.com/audioplay . & http://kiwi6.com .
Aku suggestkan korang sign up dan upload lagu yang korang nak . Kalau tak nak , pergi http://irondj.net
. Kalau ID , korang search je lah lagu apa yang korang nak .

1. Kiwi6
Okay . Mula-mula aku ajar korang macam mana nak ambik url mp3 daripada kiwi6 .
Selepas korang dah upload lagu tu , korang terus tekan tajuk lagu tu dan , tengok sebelah bawah kanan ...
Hah , nampak kan Direct Hotlink tu kan ?

Highlight semua kod tu . Dan copy . [ctrl+c]


kemudian , pergi ke strangecube , dan pastekan link lagu korang kat ruangan Url of mp3.



Jangan lupa tick autostart . Kalau tak nanti korang punya mp3 player kena tekan dulu baru bunyi lagunya . 
Player mode tu korang boleh pilih sendiri . Sama ada nak play/pause atau play/stop . Kalau play/pause , bila korang tekan , lagu tu akan pause . Dan kalau tekan balik dia sambung . 
Play/stop pulak , bila tekan dia stop , then tekan balik dia akan mula dari awal . 

Button style tu ikutlah cita rasa korang . 

Kalau susah sangat , tiru je apa aku buat . 

Maksud repeat tu , bila lagu tu habis dia akan repeat semula sampailah berapa kali yang korang letak dalam kotak tu . 

Dah selesai semua , tekan Generate Code

Emm . Faham ? Aku rasa dah detail gila kot . Hahhaha 

2. IronDJ

Pergi dekat page ironDj , then search lagu yang korang nak kat dalam kotak search tu . 

Dah jumpa ? 

Okay . Scroll ke bawah sikit dan korang akan jumpa HTML Embed
Seriously , fahamkan betul-betul benda ni . 

Next , copy semua kod tu dan pastekan kat notepad/sticky notes/word . 


Kemudian , sesi mencari ,
Korang kena cari url mp3 tu untuk dipastekan dalam ruangan mp3 .

Url mp3 tu akan start dengan http:// dan berakhir dengan .mp3 . 
Maknanya url mp3 tu macam ni > http://______________.mp3

Contohnya macam gambar bawah ni .


Dah jumpa ? Okay . Highlight kan url itu sahaja . (http://_.mp3)  dan tekan ctrl+c (copy) . Kemudian pastekan di ruangan url of mp3 file . Sama je macam step untuk kiwi6 tu .

Dah selesai , klick generate code .

NAK LETAK KAT MANA ?!

Okay . Bagi pengguna template , nak letak kat mana-mana pun boleh . 

Dashboard > Design > Add a gadget > HTML/JavaScript 

pastekanlah kod korang dalam tu . Dan taraaaaa ... dah siap .

Kalau Blogskin users , 

Boleh paste kat mana-mana je korang nak . Biasanya orang letak kat sidebar lah . Hewhew . Dekat disclaimer korang ke . Credit section ke . 

So , kat sini aku bagi freebies ah .
1. Miss Right - Teen Top

2. I Won't Give Up - Jason Mraz

Ambik je ah kalau dah tension sangat kan . Hahahaha . Pastekan kat mana-mana .

harap korang faham dengan penerangan aku . :)

Minggu depan aku exam pertengahan tahun . Menghadap 3 paper Bio , Physic , Chemist . 2 paper Add Math . Perghhh . Doakan aku dan kawan-kawan aku berjaya .

Isnin ni ada rehearsal untuk persaraan pengetua . Tak sangka , sekejap je . Selasa last day pengetua . Sekejap betul masa berlalu . Aku teringat lagi masa form1 dulu. The best quote dia "Cikgu tak boleh nafikan hak pelajar " , "Senyum , sapa , salam" & "Duduk macam orang beranak sepuluh" . Well , we gonna miss her a lot after this . Her moles lah especiallynya . Hope she enjoy her retirement and I wish her he best of luck .

#HappyRetirementMdmHajahHamidah

Lots of love ; Fatin , Sucians'13 and Bumians .

asdfatinghjkl

Hm . Tolong ... klikkan ... iklan ni boleh . Tunggu sampai loading habis

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih !

Popular Posts

  • Assalamualaikum wbt & selamat sejahtera ASASI NI APA? Asasi (foundation) ni sebenarnya fast track ke degree selain daripada...
  • Assalamualaikum wbt & selamat sejahtera wuhuu kini aku kembali ke bandar Kuala Lumpur yang tercinta sempena cuti Thaipusam pada hari I...
  • Assalamualaikum wbt & selamat sejahtera Tak pernah aku rasa puas hati dengan ending buku-buku fixi melainkan yang ini. Yan...
  • Assalamualaikum wbt & selamat sejahtera Wuhuu I’m back. So selepas beberapa siri pengenalan kepada Asasi Undang-Undang UiTM dan...
  • Assalamualaikum wbt & selamat sejahtera Faq lagi. haritu tentang requirement. Sekarang ni , pasei asasi undang-undang tu sendiri. Soal...

Like us on Facebook

Daisypath Anniversary tickers